Jalamassaaž on väga hea lõõgastaja, abiks väsinud jalgadele ja hea üleüldise toonuse tõstjana. Sobib kui oled pikad päevad jalgadel aga ka siis kui istud palju.

jalamassaaž sisaldab endas mõjutusi erinevatest massaažitehnikatest ja aluseks on refleksoloogilised jalakaardid. Jalalabal peegeldub kogu inimese organism ning sealsete punktide kaudu on võimalik mõjutada kogu keha. Refeksoloogilise põhimõtte kohaselt on nii, et mida kaugemal elundist asub mõjutatav tsoon, seda tõhusam on probleemi ravi. Et jalalabad on elutähtsatest organitest kõige kaugemal, on sedaviisi elundite mõjutamine kõige tõhusam – see parandab organismi tervikuna ning lubab kehal normaalselt toimima hakata.

 

Läbi jalamassaaži aktiviseerub vere ja lümfi ringvool, paraneb ainevahetus, leevendub pea-, kukla-, seljavalu, allergiaid, ainevahetus, unetus ja stress, annab energiat. Siin ei ole tegu vaid raviva protseduuriga – jalamassaažil on ka haigusi ennetav toime. Ning tegelikult ei töötle jalamassaaž mitte vaid jalalaba, vaid ka säärt ja põlvi, mistõttu see on eriti kasulik protseduur neile, kes igapäevaselt palju jalgel.

Jalamassaaži võib tulla otse tänavalt muretsemata jalgade puhtuse ja ka pediküüri pärast.

Massaaž algab jalapesuga lõhnavas jalavannis, kus kasutatavad taimed on korjatud otse meie oma loodusest ja valitud spetsiaalselt lõõgastuseks ja desinfektiks massaažis kasutatav kreem mõjub hästi väsinud jalgadele, ergutab vere ja lümfiringet alandab põletikku ja turseid ja mõjub leevendavalt ka kannalõhedele. Enne massaaži peaks silmas pidama vaid, et umbes tund enne ei tohiks väga tugevalt süüa.

Pärast jalapesu seab massöör jalgade ümber käterätid ning asub töötlema jalgu ükshaaval. Nendes piirkondades, mis mõjutavad mõnd probleemset kehaosa, võib massaaž olla veidi valusam. Samamoodi võib probleemne kehaosa seda mõjutavat punkti töödeldes anda endast valuga märku.

Pärast massaaži on soovitav juua klaasi sooja vett või taimeteed ning ühe tunni jooksul võiks jalgu mitte pesta.

 

Millal on jalamassaažist kasu ja millal peaks seda vältima?

jalamassaaži eesmärgid on parandada vereringet, kiirendada ainevahetust, tõhustada hingamist, vähendada lihasjäikust, parandada jääkainete eritumist, lõõgastada, vähendada stressi ja depressiooni, parandada hormonaalset tasakaalu, tugevdada immuunsüsteemi, aktiviseerida taastusravi mõju, parandada unekvaliteeti, vähendada valuaistinguid.

Sellest on seega kasu, kui sind kimbutavad: kõhukinnisus, põiepõletik, peavalu, migreen, neeruhaigused, sapikivid, põskkoopa põletik, stress, valulikud lihaspinged.

Jalamassaaž ei sobi, kui sa oled alkoholijoobes, kui sa põed ägedat (viirus)haigust või sul on palavik, kui sa oled rase või sul on menstruatsioon, kui sa põed raskeid südame- ja veresoonkonnahaiguseid, kui sul on jalgadel nahahaiguseid, lahtine haav või on probleemid jalaluudega (luude hõrenemine, luumurd vähem kui 6 kuud tagasi, värsked traumad), kui sul on kasvaja, kui sa põed diabeeti ja pead selle raviks süstima insuliini, kui sul on astma, mille raviks hingad piipu.